Ogólnie o czystości samochodu

Dodane: 25-08-2016 16:15
Ogólnie o czystości samochodu myjnie bezdotykowe producent

Co zrobić samemu przy naprawie zawieszenia w samochodzie?

Jeżdżąc po polskich drogach możemy być pewni, że czekają nas częste remonty zawieszenia w naszym samochodzie. Wszechobecne dziury i ogólnie zły stan dróg mają znaczący wpływ na trwałość tych podzespołów w naszym aucie.

Niektóre z napraw będą dość łatwe do wykonania we własnym garażu a nawet na parkingu natomiast niektóre rzeczy warto powierzyć specjalistom.

Najprostszą ale bezecną czynnością jaką możemy wykonać samemu jest diagnostyka. Jest wiele objawów świadczących o zużyciu lub usterkach w zawieszeniu. Bardzo łatwo możemy zbadać stan amortyzatorów, łączników stabilizatorów i łożysk w naszym aucie - polecam zapoznać się z poradnikami na youtube.

Niektóre elementy możemy wymienić sami - np. zużyte łożyska kół. Wymiana jest dość pracochłonna ale nie wymaga specjalistycznych narzędzi, nie jest też niebezpieczna. Robiąc to samemu można zaoszczędzić sporo pieniędzy.

Natomiast wymiana amortyzatorów jest czymś co bym radził zrobić u specjalisty. W większości samochodów sprężyny zawieszenia sprzężone są z całą kolumną amortyzatora - trzeba mieć specjalny sprzęt aby je rozdzielić. Z uwagi na ogromną siłę tych sprężyn może być to bardzo niebezpieczne. Tak więc niech ktoś inny ryzykuje urwaniem ręki.


Wybierz turbosprężarkę

Na przestrzeni ostatnich lat turbosprężarki bardzo się zmieniły. Zmiany w turbosprężarka polegały przede wszystkim na eliminacji wydzielanych spalin oraz wydajności i trwałości tego elementu. Wersją podstawowa turbosprężarki jest wersja bez zaworu. Dalej wyróżniamy turbosprężarki z zaworem upustowym. Zawór zamontowany w tym typie turbosprężarki ma na celu zmniejszenie zbyt szybkiego obracania się układu wirującego. Kolejny rodzaj to turbosprężarki ze zmienną geometrią VTG. Zmniejszanie geometrii sprawia, ze łopatki turbiny zmieniają kąt ustawienia, dzięki czemu nawet przy małych obrotach silnika praca turbosprężarki jest bardzo efektywna. Turbosprężarki z dwustopniowym systemem doładowania są niczym innym jak połączeniem dwóch turbosprężarek mniejszej i większej. W początkowym zakresie obrotów silnika pracuje tylko mniejsza turbosprężarka. Później po otwarciu przepustnicy zaczyna działać druga. Na górnym pułapie obrotów silnika pracuje tylko duża turbosprężarka. Ten typ turbosprężarki jest stosowany w najnowszych samochodach.


Forum dla fanów motoryzacji

Gdzie szukać rozwiązania naszych problemów z autem, motocyklem lub innym pojazdem? Doskonałą opcją dla osób, które pragną uzyskać pomoc nie wychodząc z własnego domu, jest skorzystanie z forum dla zmotoryzowanych. Niejeden prawdziwy pasjonat motoryzacji z pewnością z przyjemnością rozwikła nawet najbardziej skomplikowany problem związany z naszym pojazdem. Wielu z nich udziela naprawdę cennych wskazówek nawet dla kompletnego laika, dlatego taki sposób uzyskania pomocy jest naprawdę korzystny. Co więcej, uzyskanie porady w związku z naszym problemem dotyczącym pojazdu jest możliwe niejednokrotnie zupełnie za darmo, co również bardzo często wpływa na to, że jest to jedna z chętniej wykorzystywanych przez potrzebujących pomocy w tej dziedzinie forma wsparcia.