Ogólny tekst o mechanice samochodowej

Dodane: 24-07-2016 06:50
Ogólny tekst o mechanice samochodowej Czujnik ciśnienia klimatyzacji

Termostat - zasada działania

Gdy temperatura cieczy chłodzącej jest poniżej 80 °C (zimny silnik) mieszek kurczy się przez co zamyka zawór kierujący ciecz do chłodnicy. Ciecz przepływa przez otwarty zawór do pompy (tzw. mały obieg). Z chwilą gdy temperatura cieczy wzrasta powyżej 90 °C mieszek rozszerza się. Zawór kierujący ciecz do chłodnicy zostaje otwarty, zaś do pompy zamknięty. Ciecz wówczas przepływa przez chłodnicę (tzw. duży obieg).

Obecnie wielu producentów samochodów stosuje termostat, który wykonany jest na nieco wyższą temperaturę otwarcia oraz posiada wbudowaną grzałkę o mocy kilkunastu Watów. Przy małych obciążeniach termostat utrzymuje podwyższoną temperaturę silnika ok 100-110 °C co wpływa korzystnie na zużycie paliwa i zawartość substancji szkodliwych w spalinach, natomiast przy dużych obciążeniach sterownik silnika włącza grzałkę i steruje jej mocą w celu wymuszenia otwarcia zaworu przy temperaturze cieczy chłodzącej ok 80 - 90 °C. Poprzez regulację prądu grzałki uzyskuje się żądaną temperaturę cieczy zgodnie z programem zapisanym w sterowniku. Zasada działania termostatu pozostaje nadal niezmieniona, jedynie grzałka ma za zadanie "oszukać" termostat dając możliwość jego regulowania.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Termostat_(silnik_spalinowy)


Najlepsze części zamienne do aut

Jeśli nasze auto legło awarii, zawsze najlepiej będzie je szybko i bezproblemowo naprawić. Jeśli będziemy działać umiejętnie, cały proces nie zajmie nam wiele czasu, a do wyboru mamy w tej kwestii oczywiście wiele możliwości. Jedni z nas wolą samodzielnie zajmować się swoimi samochodami, inni raczej chętnie oddadzą je do warsztatu, jednak bez względu na metodę naprawy, zwsze trzeba zadbać o pewne istotne kwestie, takie jak wybór odpowiednich części zamiennych. Sklepów z częściami znajdziemy obecnie całe mnóstwo, a dodatkowo w każdym z nich do wyboru mamy mnóstwo rodzajów konkretnych elementów. Jeśli chcemy, by nasze auto było sprawne przez długi czas, powinniśmy zdecydowanie wybierać jedynie takie części, które pochodzą od najlepszych producentów, nawet jeśli trzeba więcej zapłacić.


Wikipedia o dmuchawie śrubowej

Dmuchawy śrubowe

Dmuchawy śrubowe to nowa generacja dmuchaw. Wykorzystują one konwencjonalną metodę sprężania wewnętrznego za pomocą tłoków śrubowych (powszechnie używaną w sprężarkach wyporowych), lecz w mniejszej skali. Ponieważ cały proces sprężania zachodzi wewnątrz, wymagana jest mniejsza ilość energii potrzebnej do przemieszczenia sprężonego powietrza do urządzenia odbiorczego w porównaniu do dmuchaw Rootsa. Inną korzyścią, wynikającą z zastosowania dmuchawy śrubowej, jest znaczne obniżenie poziomu hałasu. Urządzenie generuje dźwięki o natężeniu 75 dBa, podczas kiedy konwencjonalne dmuchawy rotacyjne wytwarzają od 85 dBa do 90 dBa.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dmuchawa